משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

אליהו לביא נטורופת מביא מספר טיפים מעשים לשינה רציפה

אליהו לביא נטורופת ואירידיולוג מטפל ברפואה משלימה מביא מספר טיפים מעשיים שיעזרו לכם לשמור על שינה רציפה בכתבה הבאה

השינה היא תהליך פיזיולוגי הכרחי, ולמעשה, כמעט כל בעלי החיים ישנים בצורה זו או אחרת. כל אחד מאיתנו חווה את ההשפעות המיידיות של מחסור בשינה בטווח המיידי אנו חשים מתוחים, עצבניים וחסרי מנוחה יכולותינו השכליות, החברתיות והרגשיות יורדות ואנחנו חווים עייפות יומיומיות וקושי בתפקוד. חוסר שינה לאורך זמן מפריע לאדם מבחינה ביולוגית, לדוגמא, למערכות הרבייה והלב, ותורם להתפתחות סוגים שונים של סרטן, לצד בעיות זיכרון ולמידה.

למה כל כך חשוב לישון?

השינה דרושה כדי לפנות פסולת מטבולית מהמוח. תיאוריות נוספות אומרות כי השינה חיונית לתחזוקת מערכת החיסון, לשיקום מאגרי האנרגיה של המוח וליצירת קשרים וחיבורים בין תאי עצב. מחקרים מוכיחים כי השינה מהווה שלב חשוב בהתפתחות ובתפקוד, וזאת במישורים שונים תפקודי, שכלי – זכרון, חשיבה, ביצוע פעולות מורכבות. שמירה על מערכות הגוף, החיסונית וההורמונאלית. במבוגרים חילוף רקמות, ובילדים גדילת הגוף. בשינה יש שחרור של הורמונים. בילדים הורמון הגדילה. במלחמה נגד זיהומים השינה מהווה מנגנון טבעי ביותר. לכן, כאשר מרגישים לא טוב מומלץ לישון יותר. בשינה מחלימים.

אז כמה צריך לישון? ואם השלמת שעות שינה בסופ”ש מספיקה?

מחקרים שנעשו הוכיחו כי אנשים אשר ישנו 7.5 שעות היו בעלי תוחלת החיים הארוכה ביותר, ותמיד עדיפה שנת לילה רצופה מאשר שינה מפוצלת (הנחלקת ליום ולילה). הרבה מאד אנשים עם חסך בשעות שינה במהלך השבוע מנסים לפצות על כך בהשלמת השעות בסופ”ש. בגדול ההשלמה באמת מאפשרת לפצות וקצת להחזיר אותך לנקודת ההתחלה, לתפקוד יותר אופטימאלי, זהו סוג של פלסטר על פצע מדמם קשה. כי אנשים עם חסך שינה במהלך השבוע, ישלמו על כך מחיר שהולך ומצטבר, גם אם הם לא מרגישים אותו בטווח המיידי.

הרפואה הקלאסית המשלימה מציעה מספר דרכים לאבחון ולטיפול במחסור בשינה.

ד”ר אליהו לביא נטורופת ואירידיולוג (אבחון באמצעות גלגל העין), מטפל ברפואה משלימה כ20 שנה ובעל קליניקה פרטית בירושלים. מציע מספר טיפים מעשיים לשינה רציפה:

  1. צמח ולריאן – מסקירה ספרותית של 18 מחקרים קליניים אשר בדקו השפעת הצמח על איכות השינה עולות תוצאות חיוביות בהתייחס למדדי שינה סובייקטיביים של המטופלים. במקביל, היה גם דיווח על מיעוט תופעות לוואי.
  2. טיפול בפטריית קנדידה – אחד מהדברים הלא צפויים אשר הפתיעו אותי כגורם להפרעת שינה. זאת פטריית הקנדידה. פטריה זו נמצאת בד”כ במערכת העיכול ויכולה לגרום לסימפטומים רבים ובניהם בעיית שינה. במקרה וזה הגורם אז מומלץ להפחית בצריכת מתוקים. לקחת תכשירים לפגיעה בפטריה ולקחת חיידקים טובים למעיים הנקראים פרוביוטיקה.
  3. פטריית ריישי – צמח עליו אני ממליץ לבעיות שינה שמסייע גם למערכת החיסון וגם ספציפי לשינה הוא פטריית ריישי. אם יש קיימת אצלכם בעיית שינה הייתי ממליץ לקחת את פטריית ריישי במקביל לצמח ולריאן הם משלימים אחד את השני בצורה יפה.
  4. חליטות צמחים – בבעיות שינה קלות ניתן להיעזר בחליטות צמחים כמו קמומיל ומליסה.
  5. קומפלקס B – ניתן לצרוך בבוקר B קומפלקס 50 מ”ג עם הארוחה. דבר המאזן את פעילות מערכת העצבים. לא לקחת Bקומפלקס בלילה כי הדבר יכול לעשות פעולה הפוכה ולהפריע לשינה.
  6. תנאי שינה – ארגנו לעצמכם תנאים נאותים שינה תנאים נוחים שקט, חושך וכו, אני אפילו ממליץ על שימוש באטמים כדי להתנתק, ולהיות בשקט מוחלט.

ד”ר אליהו לביא מוסיף על חשיבות האבחון של שינה לא רציפה, בעבודתי טיפלתי בבעיות שינה רבות. בחלקם היה ברור הקשר בין המקור לסימפטום ולעיתים באבחון דרך גלגל העין הופתעתי לראות מקור שאינו צפוי כלל. ברגע שידוע מהו מקור הבעיה כך ניתן לתת טיפול מיטבי למטופל.

הכתבה פורסמה באתר 20 – הקול של העם

1 מחשבה על “אליהו לביא נטורופת מביא מספר טיפים מעשים לשינה רציפה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
רוצים עוד טיפים בריאים בחינם? הירשמו עכשיו