משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

דוקטור אליהו לביא נותן טיפים מעשיים לאיזון הסוכרת

הסוכרת היא מחלה עתיקה ויש לנו רמז לקיומה כבר בתקופת מצרים הקדומה, לפני כ-5,000 שנה. הרמב"ם, גדול הרופאים בקרב העם היהודי בכל הזמנים, היה בין הראשונים שהבדיל בין חולי סוכרת מסוג 1, אותם אפיין בהשתנת-יתר ופרוגנוזה גרועה (לא ניתן היה אז לקבל טיפול באינסולין), וחולי סוכרת מסוג 2, אותם הגדיר כחולים עצלים ובעלי עודף משקל. גם כיום אנו מבחינים בין שני סוגי סוכרת עיקריים אלה ומתפעלים מחוכמתו של הרמב"ם, שחרף דלות האמצעים והמידע שעמדו לרשותו, הצליח לפרש את "כל התורה על רגל אחת".

 מהי מחלת הסוכרת?

סכרת על כל סוגיה, היא מחלה כרונית המאופיינת ברמות סוכר גבוהות מדי בדם. סוכרת מסוג 1 – זוהי מחלה אוטואימונית (בה הגוף תוקף עצמו), בה המערכת החיסונית אינה מזהה את תאי הביתא בלבלב כתאים השייכים לגוף,  ובטעות משמידה אותם באמצעות מקרופג'ים ולימפוציטים מסוג T. סוכרת מסוג 2 – היא הסוג הנפוץ ביותר של סוכרת. עד לפני כמה שנים נחשבה "סוכרת מבוגרים". למרבה הצער, בשנים האחרונות סכרת מסוג 2 נחשבת "מגיפה" הפוגעת בכל הגילאים. ומשנה לשנה מאבחנים יותר ילדים וצעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, החולים בסוכרת מסוג 2. בעיקר, חולים הסובלים מהשמנת יתר.

כאמור, סוכרת מסוג 2 היא הסוג הנפוץ ביותר של מחלת הסוכרת בארץ ובעולם ושכיחותה הולכת ועולה. בשנת 2000 מנתה אוכלוסיית החולים בה כ-150 מיליון נפש בעולם, ועל פי הערכות שונות, בשנת 2025 מספר זה יוכפל.

הבעיה העיקרית של חולי הסוכרת היא סיבוכי המחלה העלולים להוביל לנכויות קשות, מחלות נלוות וכן מהווים גורמי סיכון לתמותה. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, סוכרת היא סיבת המוות השישית בשכיחותה בעולם. לפי נתוני ארגון המדינות המפותחות ה-OECD, מובילה ישראל בשיעורי התמותה מסוכרת (28.3 למאה אלף, לשנת 2010) מעל לארה"ב (18.1 למאה אלף), גרמניה (14), צרפת (9.1), בריטניה (5.9) ויוון (5.3).

סיבוכי המחלה:

טרשת עורקים – סוכרת פוגעת בכל כלי הדם, היא גורמת להתפתחות טרשת עורקים, הנחשבת לגורם מספר אחד לתחלואה קרדיו וסקולרית ולתמותה. נוירופתיה סוכרתית – פגיעה עצבית בעצבים ההיקפיים בגפיים, המתבטאת בתחושת נימול, ירידה בתחושה, בעירה או כאבים. פגיעה בכליות, סוכרת היא הגורם העיקרי לאי-ספיקת כליות ולצורך בדיאליזה והשתלות כליה. פגיעה בעיניים – סוכרת היא גורם מרכזי למחלות עיניים, פגיעה בראייה ועיוורון (כגון: רטינופתיה סוכרתית וניוון רשתית). נטייה לזיהומים – היווצרות של פצעים מזוהמים וקשים לריפוי, עד כדי הגעה למצב של נמק, המצריך קטיעת גפיים. סוכרת במהלך הריון מעלה את השכיחות למומים בעובר ולהפלות.

דווקא במקרים בהם המחלה מתגלה בשלביה הראשונים כדאי לרתום את המטופלים לבצע שינוי באורח החיים, זה הזמן לגייס אותם לשנות גישה על מנת למנוע נזק מצטבר וסיבוכים עתידיים בהמשך.

ד"ר אליהו לביא נטורופת ואירידיולוג מטפל ברפואה משלימה כ20 שנה ובעל קליניקה פרטית בירושלים, נותן מספר טיפים מעשיים לאיזון הסוכרת:

חשוב לדעת – בסוכרת אין תחליף לתזונה נכונה ומאוזנת. לא קיים צמח, ויטמין או גלולת פלא שיעלימו את הסוכרת.

ישנה חשיבות לארוחת בוקר לאיזון הסוכר, כמו כן מי שאוכל מאוחר בלילה הסיכוי אצלו לסוכר גבוה בבוקר גדל.

אכילת לחם שיפון.

כדורי חילבה – סוכרתיים יכולים לקחת חילבה בכדורים מרוכזים על מנת לאזן את רמות הסוכר בדם.

הרמוני –  ניתן להשיג אצלי זה חומר מאוד מרוכז. ההרמוני מכיל את הפטריה ריישי או בשמה הבוטני גנודרמה זו היא פטריית כוח שמטפלת בסוכר וכן עוזרת לשמור על לחץ דם יציב, ריכוז וזיכרון שומנים בדם, מונע גידולים או חזרה של גידולים. הכמוסות מאוד מרוכזות ומכילות את הפטריה בריכוז של פי 5 מכמוסות רגילות שקונים מבית טבע.

חשיבות האבחון – לעיתים המקור לסוכרת הוא אינו צפוי, כבר נפגשתי עם מטופלים שאצלם המקור לסוכרת היה דום נשימתי, מתח, פטרייה במעיים, כבד שומני ועוד. כאשר פתרנו את מקור הבעיה היה שינוי גדול. דוגמא לחשיבות האבחון המדויק מביא ד"ר אליהו לביא ממקרה אצלו בקליניקה: של מטופל שסבל מסוכר גבוה. הערכי הסוכר שלו הגיעו ל480 על אף לקיחת אינסולין וכדורים. מצבו היה כל כך קשה, שהוא עבר מספר אירועים מוחיים. לרופאים לא היה מזור עבורו, והם היו חסרי אונים. הוא הגיע אליי לטיפול ואבחנתי מייד דרך גלגל העין כי הוא סובל מדום נשימה קשה, וזהו מקור הבעיה  לסוכר הגבוה ועל כן הטיפול הקונבנציונלי לא הועיל בהורדת הסוכר. לציין שמדובר באדם רזה. לאחר שביצע שינוי תזונתי לפי המלצתי, בתוספת צמחי מרפא מתאימים, הסוכר לא רק ירד אלא התאזן לגמרי. הוא אף סיפר לי שכיום מרשה לעצמו להתפנק מידי פעם עם עוגת סברינה כי יצא מכלל סכנה.

מחלת הסוכרת טומנת בתוכה סיכונים וסיבוכים רבים, הנזק המצטבר של המחלה עלול להביא בעיות בריאות קשות. מנגד, ד"ר אליהו לביא מוסיף כי כדאי להסתכל על המצב כהזדמנות, לשינוי ושמירה על בריאות טובה יותר מעתה והלאה באם מתמידים ומבצעים את שינויי אורח החיים הנחוצים.

הכתבה פורסמה באתר 0404

3 מחשבות על “דוקטור אליהו לביא נותן טיפים מעשיים לאיזון הסוכרת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
רוצים עוד טיפים בריאים בחינם? הירשמו עכשיו