משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

ד”ר אליהו לביא מסביר כיצד לשפר ולחזק את הזיכרון

המוח הוא האיבר הכי עוצמתי בגוף, למרות שמשקלו הממוצע אצל אדם בוגר מסתכם בקילו וחצי בלבד. המוח הגדול (סרסברום) שולט על יכולת הזיכרון, פתרון בעיות, חשיבה ותחושה וכן מהווה מרכז בקרה לתנועות הגוף.

המוח מורכב מתאי עצב (החומר האפור) המכונים נוירונים. כל נוירון מתקשר עם נוירונים אחרים באמצעות סיבי עצם. אצל אדם בוגר, כל נוירון יכול להיות מקושר לעוד אלפי נוירונים אחרים. מספר הנוירונים במוח נשמר ככל הנראה, אולם מספר הקשרים בין הנוירונים יכול להשתנות ולעלות ע”י חיזוק ושיפור הפעילות המוחית. עלייה במספר הקשרים מביאה לעלייה ביכולת התפיסה, הביטוי, שיפור הזיכרון והריכוז, לעומת זאת העדר חיזוק הפעילות המוחית יוביל לניוון יכולות המוח.
כושר מוחי הוא היכולת שלנו לעמוד בדרישות המנטליות שמציבים לנו החיים, זה בא לידי ביטוי ביכולת לעבד אינפורמציה, להבין מערכות יחסים, לתכנן תוכניות, לשלוף מידע מהזיכרון ועוד. כושרו של המוח יכול להתפתח באמצעות לימודים פורמליים, שמירה על פעילות מנטלית מוגברת לאורך שנים, למידה בכל גיל וגם ע”י תרגילים שתוכננו במיוחד על מנת לאתגר את הכישורים הקוגניטיביים. לדוגמא, שמירה על אורח חיים בריא הכולל גירויים מנטליים, כושר גופני, תזונה נכונה, לחץ מאוזן ושינה מספקת יכולים לשפר את הכושר המוחי. מצד שני, לחץ כרוני, סטרס וחרדה, דיכאון והזדקנות עלולים לפגוע ביכולותיו.

חיזוק ושימור פעילות המוח מסייעת לכלל התפקודים הקוגניטיביים העיקריים: זיכרון, התמצאות במרחב, קבלת החלטות ביצוע חישובים ועוד. בגילאים מבוגרים אפשר להרגיש ירידה במהירות השליפה בזיכרון של שמות, פתאום מתקשים למצוא חפצים, לא זוכרים אם כיבינו את הדוד או נעלנו את הדלת. היום כבר יודעים על סמך מחקרים כי הירידה ביכולות הקוגניטיביות מתחילה בפועל כבר בגילאי השלושים, מתחילים להרגיש בה בגיל ארבעים ומוכנים להודות בה רק בשנות החמישים. לנו קיימת האפשרות לחזק ולשמר את הפעילות המוחית כבר בגיל צעיר על מנת לשפר את העתודות המוחיות לגיל המבוגר.

רבים בקרב בני הגיל השלישי סובלים מבעיות זיכרון וחוסר יכולת להתרכז לאורך זמן. מה הגורמים לכך ומה ניתן לעשות? נקודת המוצא היא שהאדם אחראי לגופו כולל המוח והנפש, ולו היכולת להבריא את עצמו ולהתמודד עם כל מכשוליי החיים – הנפשיים והפיזיים.
נדגיש כאן כי החשיבות לשימור ושיפור הזיכרון, צריכה להתחיל כמה שיותר מוקדם.  אין צורך להמתין לשלב שבו הירידה בזיכרון תבוא לידי ביטוי באופן מוחשי, כדי להתחיל לפעול לשיפור המצב ועל כך נרחיב בהמשך בעזרתו של הנטורופת הד”ר אליהו לביא.

מהן ההשלכות של איבוד זיכרון בגיל המבוגר?

אחד מכל חמישה קשישים בישראל סובל מדמנציה ברמות שונות, וכ־70 אלף לוקים באלצהיימר. אלצהיימר ומחלות ניוון אחרות הופכות את האדם למוגבל, תלותי ועול לעצמו ולסביבתו. במצב כזה, לא פעם אותו אדם מאבד את בטחונו העצמי, חש מוגבל, פחות ממצה ונהנה מהחיים ואז נופל נטל על החברה והסביבה.

האם וכיצד ניתן לשפר את יכולת הריכוז והזיכרון?

בשנים האחרונות, על רקע ממצאי מחקרים בנוגע לגמישות המוח האנושי, התעורר עניין מדעי ומחקרי ביעילותן של השיטות השונות לשיפור הזיכרון ובשאלה כיצד הן פועלות. והתשובה היא כן, ניתן לשפר את יכולות הריכוז והזיכרון.

לד”ר אליהו לביא נטורופת ואירידיולוג, המטפל כ20 שנה ברפואה משלימה ובעל קליניקה פרטית בירושלים יש מספר עצות לשיפור הזיכרון.

  • רצוי לבצע פעילות גופנית כלשהי ולשמור על כושר גופני. פעילות גופנית ממריצה את הדם בגוף, מונעת הפרעות שינה שונות וגם מעלה את מצב הרוח. אל תתמסרו לזקנה אלא מצאו פעילות ותכלית לכל יום מחדש.
  • תזונה בריאה ונכונה, לאכול מזון דל שומן ועשיר בסיבים תזונתיים והשלמת וויטמינים החסרים לכם. אכילת פירות וירקות תכניס לגוף חומרים המגנים על תאי המוח ומזינים אותם.
  • צמח בשם ג’ינסנג קוריאני, אותו ניתן להשיג בבתי הטבע. הג’ינסנג מסייע לזיכרון לטווח הארוך והקצר וכן לריכוז. לא מומלץ לצרוך אותו ברצף יותר מ 4 חודשים
  • חומר נוסף הוא  הפוספטדיל סרין. זהו חומר שעוזר ליצור קשרים עצביים במוח, ולכן יכול לעזור במקרי אלצהיימר ובעיות זיכרון. ניתן להשיג בבתי הטבע. ההשפעתיו מורגשת לאחר כחודשיים.
  • גנודרמה – פטריית ריישי זוהי הפטרייה הכי חזקה משלל הפטריות הקיימות לדעתי חובה לגיל המבוגר (בערך מגיל 60) או למי שמרגיש כי הזיכרון שלו בתהליך ירידה, כמובן שחובה לחולי אלצהיימר  בכך שמונע התקדמות המחלה אצלנו יש כמה חולי אלצהיימר שלוקחים את זה באופן קבוע. במצבי סטרס בחיים הוא יגן על הגוף מהשפעות הסטרס, מחזק מנטלית, וגופנית. זאת פטרייה שאני ממליץ עליה בתור התוסף האופטימלי לכל מי שרוצה לקחת משהו ששומר על הבריאות. כתוסף תזונה קבוע למי שמרגיש בעיה אז 2 כמוסות ביום למי שרוצה איזון ושמירת הבריאות אז  כמוסה 1 תספיק.

לסיכום ד”ר אליהו לביא מוסיף בעיות זיכרון בקרב מבוגרים שכיחה בקרב האוכלוסייה. ניתן למנוע ולעכב תהליכים שכאלה ובכל מקרה חשוב מאוד להיות עם האצבע על הדופק באופן קבוע. ככל שהטיפול בבעיות הזיכרון יתחיל מוקדם יותר, כך רמת היעילות שלו תהיה גבוהה יותר והפרוגנוזה טובה יותר בהתאם.

הכתבה פורסמה באתר ביזפורטל

1 מחשבה על “ד”ר אליהו לביא מסביר כיצד לשפר ולחזק את הזיכרון”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
רוצים עוד טיפים בריאים בחינם? הירשמו עכשיו