משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם והנחה ברכישת 3 מוצרים ומעלה
0
0
Subtotal: 0

אין מוצרים בסל הקניות.

אין מוצרים בסל הקניות.

ד"ר אליהו לביא מסביר על אירידיולוגיה ונטורופתיה

ד"ר אליהו לביא, מומחה באירידיולוגיה וחבר באיגוד הנטורופתים בישראל, מסביר אודות השיטה ודרכי האבחון ויתרונותיה

בשנים האחרונות אפשר לראות בישראל וגם ברחבי העולם דפוס חדש של שילוב בין טיפול קונבנציונלי לטיפול ברפואה משלימה. יותר ויותר רופאים קונבנציונליים לומדים שיטות טיפול מהרפואה המשלימה ובעת מתן טיפול רפואי קונבנציונלי מיישמים שילוב שיטות מהרפואה המשלימה. מגמה זו נובעת מהעלייה בביקוש לטיפולים אלה מצד המטופלים, כמו גם בשל הגידול בהיקף המחקרים על טיפולי רפואה משלימה והצטברות עדויות לאפקטיביות של חלק מהטיפולים וההכרה ההולכת וגדלה מצד הממסד הרפואי.

את הוכחה לכך ניתן לראות בקופות החולים השונות בארץ שהכניסו בשנים האחרונות מגוון טיפולי רפואה משלימה לתוך סל הטיפולים המוצעים למבוטחים בביטוחים המשלימים. אם בעבר הייתה התנגדות מצד הממסד הרפואי, הרופאים והגישה המערבית כלפי הרפואה המשלימה ומטפליה נראה שכיום הקערה התהפכה על פיה, הרפואה המשלימה תופסת מקום מרכזי כגורם משלים ומחזק לרפואה הקונבנציונלית המערבית. הרפואה המשלימה מאפשרת למטופל להיעזר בכלים נוספים לצורך אבחון או טיפול באופן מיטבי.

אז איך, מתי וכיצד התרחש השינוי ובכלל מהי הרפואה המשלימה אליה פונים אנשים רבים? למי ומתי לפנות לרפואה המשלימה? עם שאלות אלו ושאלות נוספות פנינו אל הנטורופת ד"ר אליהו לביא בן 43 נשוי + 8 בעל קליניקה פרטית בירושלים, בעל תואר דוקטור מטעם אוניברסיטת בירקאם, חבר באגודת הנטורופתים בישראל ובארגון הבינלאומי לאירידיולוגיה. מטפל מעל ל-20 שנה ברפואה משלימה.

באילו שיטות מהרפואה המשלימה אתה משתמש אצלך בקליניקה?

לפני הטיפול יש את שלב האבחון – אבחון דרך גלגל העין הנקרא אירידיולוגיה. בגלגל העין קיימת מפה של כל המערכות בגוף.
באישון – נוכל לראות על חולשות הקיימות בגוף.
הסקלרה – לובן העין באמצעותו ניתן לאבחן מה מצב המטופל כרגע, כלומר מצבו העכשווי.
בעוד שבסקלרה קיימים שינויים מידי יום האישון לעומת זאת איננו משתנה לאורך שנים.

משמח אותי כל פעם מחדש לגלות כמה פשוט לאבחן את המקור לבעיות כרוניות מהן סבל המטופל כ"כ הרבה שנים באמצעות שיטה פשוטה, לא פולשנית, מהירה ומדויקת.

במהלך האבחון קיים גם שלב התשאול והכרת המטופל. אין ספק שהזמן והניסיון תורמים לאבחון מדויק. לפי הממצאים באבחון נבחר הכלי הטיפולי המתאים.

מהם הטיפולים שאתה ממליץ או משתמש?

ישנו מגוון גדול של טיפולים והכל בהתאם לבעיה של המטופל בה יש לטפל. המשותף לכל הטיפולים הוא שכולם טבעיים , ללא חומרים כימיים או בשילוב עם תרופות קונבנציונאליות.

שינוי תזונתי – לעיתים שינוי קל בתזונה יכול לעשות את ההבדל גדול. לא פעם אני רואה הצלחה של 95% בטיפול בזכות שינוי תזונתי שאיננו מורכב כל כך למטופל.

צמחים – כבר בתחילת דרכי כמטפל גיליתי את כוחם המרפא של הצמחים.
הצמחים הם חלק חשוב בעבודתי כמטפל והם אלה שנותנים את ההשפעה המהירה והמדויקת לטיפול במקור הבעיה. עם השנים פיתחתי שיטה ייחודית המשלבת בין החומרים הפעילים הקיימים בצמחים.

רפואת הצמחים הכוללת את השיטות המסורתיות של הרפואה הסינית ואת דרכו של הרמב"ם. לאחר התאמת סוגי הצמחים למטופל, בבית מרקחת מיוחד רוקחים עבורי לפי מרשם שכתבתי לפי ההרכב המבוקש במדויק. לכל מטופל באופן אישי את תמצית הצמחים המתאימה לו.

פרחי באך: אין ספק כי גוף ונפש אחד הם. לכן לא פעם בנוסף לתמציות צמחים ישנו שימוש גם בפרחי באך. זאת שיטה עדינה אשר עובדת לעומק על הנפש בנושאים של חרדות, טראומות מהעבר ועוד.

שמנים אתרים – שמנים אתרים הם שמנים מרוכזים של צמחים. חשוב לציין שהם אסורים בבליעה ותפקידם לטפל בעיקר בעיסוי.

עם השנים פיתחתי הרכב ייחודי שנקרא "שמן ספיד". הוא נוצר בזכות שכנה שסבלה מאד מדלקת פרקים בניסיון להקל עליה כמה שיותר מהר רקחתי בעבורה תרכובת מכמה שמנים והפלא לא איחר לבוא, בתוך כמה ימים הורגשה אצלה הקלה גדולה. מאז "שמן הספיד" הוא חלק מהארסנל הטיפולי שלי לדלקות פרקים, פריצות דיסק, פיברומיאלגיה ועוד.

כיצד הגעת לעסוק ברפואה משלימה, לנטורופתיה ולאבחון באירידיולוגיה?

בתיכון למדתי אלקטרוניקה ומחשבים, והכיוון היה להמשיך ללימודי הנדסה. במהלך שירותי הצבאי עברתי תהליך של חזרה בתשובה, ולאחר הצבא רציתי להעמיק את הידע בגמרא ובדת והתחלתי ללמוד במדרשה לחוזרים בתשובה. יצא שהשותף שלי לחדר היה אדם מבוגר מהפיליפינים – אדם מעניין ביותר, וחכם מאד. הוא הגיע למדרשה לשם תהליך גיור. באחד הימים ראיתי אותו מאבחן את אחד הבחורים באמצעות גלגל העין, אומר לבחור ממה הוא סובל ומציע לו טיפול.

הדבר עניין אותי מאד ומצא חן בעיני. כך הוא אבחן וטיפל בהרבה בחורים אצלנו במדרשה. אני התרגשתי והתחברתי מאד לנושא והתחלתי ביוזמתי להביא אליו אנשים חולים מהסביבה לאבחון וטיפול. ואז הוא חלה בעצמו והיה חייב לחזור לפיליפינים על מנת לטפל בעצמו.

הרגשתי כל כך חסר אונים כי היו הרבה אנשים חולים שנזקקו לטיפול – אך לא היה לי למי להפנות אותם. זה היה הרגע בו הגעתי להחלטה כי אני רוצה ללמוד את המקצוע המדהים הזה.

כיצד השילוב של רפואה משלימה, בא לידי ביטוי עם הרפואה המערבית? האם ניתן לשלב בניהן לדעתך?

לא פעם הטיפול הטבעי יכול להשלים את הטיפול הקונבנציונלי, הרפואה המערבית נותנת פתרון טוב ומיידי לבעיות דחופות ואקוטיות, אין עוררין על כך. אך בנושא של מחלות וכאבים כרונים הכלים העומדים לרשות הרופא הקונבנציונלי – מוגבלים, הטיפול הוא בעיקר בסימפטומים ובתופעות המידיות.

הרפואה המשלימה כשמה כן היא, באה להשלים את החוסר הזה. ישנם לא מעט רופאי משפחה ששולחים כיום מטופלים לרפואה המשלימה לצורך ירידה במשקל ואיזון הגוף. במהלך 20 שנות עבודתי הגיעו אלי עשרות רופאים לטיפול. אם כך הדבר כנראה שהשילוב בין שתי הרפואות בהחלט אפשרי ונכון לדעתי.

אם כך שיטות הטיפול והאבחון המגוונות אותן מציעה הרפואה המשלימה הפכו בשנים האחרונות לרפואה יעילה ונפוצה במיוחד, בארץ ובעולם.

הרפואה המשלימה מתאימה לטיפול בכל שכבות הגיל ולכן רופאים קונבנציונלים וקופות החולים מציעים כיום למטופלים שלהם מגוון טיפולים מרפואה זו. התוצאות המתקבלות כתוצאה מטיפולים אלה מובילות לשיפור ניכר בבריאות הפיזית והנפשית, ומורגשות לטווח הארוך.

הכתבה פורסמה באתר וואלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
רוצים עוד טיפים בריאים בחינם? הירשמו עכשיו